کاکایی: با عوام فریبی مشکلات صنعت خودرو حل نمی شود
به گزارش رکنا، اگر بخواهیم به کیفیت پایین خودروهای تولیدی بپردازیم ابتدا لازم است برای نمونه برخی نظرات کاربران رکنا درخصوص برخی خودروهای تولید داخل را بخوانیم و سپس دلایل آن را واکاوی کنیم. برای سال ۱۴۰۱ برنامهریزی شده که پنجاه هزار دستگاه خودرو سواری و بیست هزار دستگاه خودرو سواری دوگانهسوز (هیبریدی) و برقی وارد ایران شود. بر اساس مصوبه مجلس، در سال ۱۴۰۱ ارزش انواع خودروهای سواری و وانت دوکابین دارای شماره انتظامی شخصی در اختیار مالکین اعم از اشخاص حقیقی و حقوقی به ارزش بیش از یک میلیارد تومان مشمول مالیات سالانه خودرو هستند. در سال گذشته چندین بار تلاشهایی برای باز شدن راه واردات خودرو انجام شد که هر بار با نفوذ گسترده خودروسازان در نهادهایی مانند شورای نگهبان و مجمع تشخیص مصلحت نظام، جلوی آن گرفته شد.
- در مدت زمان مشابه ارزش بازار خودروهای دست دوم نیز در حدود 5.1 تریلیون بوده است.
- در واقع تلهماتیک به روشی گفته میشود که در آن با استفاده از فناوری GPS و اینترنت بر خودروها، کامیونها و… میتوان از راه دور اطلاعات سیستمهای خودرو را پردازش کرده و پیشنهاداتی برای بهتر شدن عملکرد سیستم، ارائه میدهد.
- یکی از بزرگترین رقیبهای ساندرز فردی به نام والتر ال جیکوبس بود که شروع به اجاره دادن خودروهای خود کرد که در سال 1920 بیش از یک میلیون دلار درآمد داشت.
- خروج فوری دولت از تصدیگری و پس از آن خروج از سهامداری، حذف قیمتگذاری دستوری و ملغیالاثر شدن دو قانون ایجادکننده انحصار در تقاضا و ضمنا عرضه خودرو در بورس کالا راهکارهایی هستند که میتوانند موجب بهبود این صنعت شوند.
صنعت خودرو ایران بیش از نیم قرن پیش و زمانی که هنوز خودروسازی در آسیا پانگرفته بود تاسیس شد اما هنوز درگیر مشکلاتی است که حتی شنیدن آن دردآور است. از دخالت گسترده دولت در فعالیت و برنامهریزیهای دو خودروسازی بزرگ کشور تا تحمیل قیمت دستوری، مواردی است که خودروسازان با آن دست و پنجه نرم میکنند، این دخالتها که تا پیش از این شامل دو خودروساز خصولتی ایران میشد در حال تسری یافتن به خودروسازان بخش خصوصی نیز است. خودروسازی در دنیا، همواره جز صنایع سودساز بوده است، اما داستان تجارت خودرو در ایران کمی متفاوت است؛ به طوری که از سال 1392 بنا بر این شد که قیمت نهایی فروش خودروهای داخلی توسط شورای رقابت تعیین شود و همین امر سودسازی صنعت را به شدت تحت تاثیر قرار داد.
افق دید برخی در حدی است که اگر فساد و بیعدالتی، دزدیهای کلان فراگیر شود، باز مسئله اول کشور میشود بهشت زوری، حجاب اجباری!
خیلی وقته خودروهای آینده دیگه رویا نیستن و از میون ابرهای رویاپردازی بشر به عالم واقعیت اومدن. یه زمانی مجلات ماشین پر از تصاویر خودروهایی بودن که میگفتن در آینده شاهد تحولات عجیب و غریب در فناوری بهکار رفته درشون خواهیم بود. حالا با توسعه صنعت بلاکچین در سراسر جهان، این فناوری به حوزههای مختلفی وارد شده و عملکرد آنها رو درگیر تحول شگرفی کرده. براساس الزامات استانداردی، ایرانخودرو علاوه بر تجهیز سورنپلاس به دیلایت، در نیمه دوم امسال، این محصول را با افزودن امکانات دیگری به مشتریان عرضه خواهد کرد. لذا رفقایی که به دور این صنعت و سفره نشسته اند و منافع خود را تامین می کنند، زیر سایه امنیتی قرار دارند که این سایه امنیتی از این سفره حمایت می کند و آن را پوشش می دهد تا آسیب نبیند.
یادها و خاطرهها ؛ رضا رشیدپور 19 ساله در مسابقه طعم پاییز 1376
ایلان ماسک در سال ۲۰۱۷ (سال ۱۳۹۶) پیشبینی کرده بود که ده سال زمان لازم است که این خودروها فراگیر شوند و این روزها برندهای بزرگی مانند تسلا، بنز، بوش، تویوتا، فولکسواگن در حال تلاشاند با بهکارگیری این فناوری تجربهی افراد را تغییر دهند. خودتان قضاوت کنید چند درصد از افرادی که خریدار واقعی خودرو هستند شرایط فوق را دارند. به جرات میتوان گفت بیش از ۸۰ درصد خریداران واقعی خودرو در بین این سه دسته افراد قرار نمیگیرند و نمیتوانند خودروی مورد نیاز خود را به طور مستقیم از خودروساز بخرند. ایمانی همچنین راه نجات صنعت خودرو از شرایط بحرانی فعلی را ارائه سند استراتژی توسعه صنعت خودرو و تدوین لایحه قانونی که حداقل ده سال قابل تغییر نباشد میداند. در هر حال، سالی که گذشت با فراز و نشیب هایی برای صنعت خودرو همراه بود که توجه به آن و تلاش برای رفع موانع موجود عاملی برای تحقق شعار امسال و ایجاد جهش تولید در این صنعت خواهد شد.
قیمت خودرو امروز ۵ مهر +جدول
با توجه به سرعت زیاد تغییرات در دنیای فناوری، این بازه زمانی به معنای عقب ماندن خودرو طراحیشده از برخی از بهروزترین پیشرفتهای فنی است. در حال حاضر، فناوری مورد استفاده در خودروهای روز، معمولاً عقبتر از فناوریهای روز دنیاست. این در حالی است که بسیاری از مشتریان این خودروها از این تحولات فناورانه آگاهی دارند و دوست دارند خودروهایشان نیز از آنها بهرهمند باشند. از سال 1948 تاکنون، هولدن 7,687,675 خودرو در استرالیا به مشتریان خود تحویل داده است. نیروبخش این خودرو همان موتور 6.2 لیتری V8 است که در زیر کاپوت شورولت SS نصب شده و 455 اسب بخار قدرت دارد. آنطور که اعلام شده بعد از این جنرال موتورز هولدن در آلمان به فعالیت خود ادامه داده و با خطوط تولید پیشرفته تر سعی خواهد کرد هزینه ها را کاهش دهد.