صنعت خودروسازی ایران ویکیپدیا، دانشنامهٔ آزاد
جمعه گذشته صنعت خودروی استرالیا که بیش از یک قرن قدمت دارد، به کار خود پایان داده و تولید محصولات برند GM Holden Ltd در خاک این کشور متوقف شد. این برند در اصل زیر مجموعه کمپانی بزرگ جنرال موتورز بوده و به تولید و واردات مدل های مختلف آمریکایی فعالیت داشت. علاوه بر این، یک صنعت قوی فولاد داخلی فرصت های شغلی را فراهم می کند، پیشرفت های فناوری را تقویت می کند و به توسعه کلی اقتصادی ایران کمک می کند. هم افزایی بین بخش فولاد و خودرو باعث رشد صنعتی می شود و اثر موجی مثبتی را در صنایع مرتبط ایجاد می کند. به گزارش اکوایران؛ بیانیه سیاستی مرکز پژوهشهای مجلس در خصوص صنعت و بازار خودرو، به ارائه 5 اقدام کوتاه مدت و 5 توصیه راهبردی در این زمینه پرداخته است.
- این رویکرد اقتصاد دایره ای تقاضا برای تولید فولاد اولیه را کاهش می دهد، منابع را حفظ می کند و اثرات زیست محیطی را به حداقل می رساند.
- قیمت ارز یکی از مهمترین فاکتورهای اثرگذار در صنعت کشور است که عموماً سیاستهای اتخاذ شده، منجر به سرکوب نرخ ارز و به نفع واردکنندگان بوده است.
- با تشدید شرایط جنگی در ایران و تخصیص منابع موجود به جنگ، پیکان بدترین شرایط را تجربه کرد.
در حال حاضر بزرگترین و معتبرترین خودروساز کره شمالی “پیونگوا موتورز” است، این شرکت خودرو سازی در سال های اخیر با کیفیت ترین خودروها را در کره شمالی تولید کرده است. معمولا هر کشوری با این شرکت خودرو سازی آن شناخته می شود به طور مثال آمریکا با فورد و ژاپن با تویوتا معروف شده است، صنعت خودرو سازی پیونگ وا نیز معرف کشور کره شمالی است. اتحاد جماهیر شوروی در قرن بیستم فعالیت ماشین سازی را در این کشور آغاز نمود و در آن دوره شروع به ساخت کارخانه در کره شمالی و ارائه قطعات کرد. خودروهایی مثل gaz-69 ، gaz-51 و gaz-m20 که در دوره خود در روسیه معروف بوده اند. همچنین خودروسازان در صورت توقف تولید خودرویی که طی مدت معین تیراژ مشخصی از آن خودرو را شماره گذاری نمایند، طی سالهای ابتدایی تولید و شمارهگذاری یک خودروی جایگزین جدید، از تخفیف جذاب در تعرفه واردات قطعات منفصله برخوردار میشوند. در مجموع، اگر شرایط نُرمال باشد و اتفاق خاصی رخ ندهد، ما سالیانه به حدود یک و نیم میلیون دستگاه خودرو نیاز داریم.
فروش فوری هایما S5 و پژو پارس (شهریور
روز جمعه ۹ اسفندماه محمود خیامی بنیانگذار گروه صنعتی ایران خودرو در سن ۹۰ سالگی درگذشت. زنده یاد خیامی در دهه ۴۰ شمسی با راهاندازی خطوط تولیدی ایران خودرو،صنعت خودرو را وارد ایران کرد. شرکتهای خودروسازی ایران نیز به همان نسبت رونق گرفت، رقابت میان خودروسازان ایرانی و خارجی شکل گرفت و در نهایت روزگاه به مذاق صنعت خودرو خوش آمد. صنایع خودروسازی شامل همه بخشهای طراحی، توسعه، تولید و فروش لوازم نقلیه موتوری است. از این مقدار• شرکت مدیران خودرو با دستور کار قرار دادن تولید محصولات برند چینی چری، جمعا با تولید 30 هزار و 982 دستگاه خودرو در صدر جدول قرار دارد.
تحویل آنی کارت بلیت دانشآموزی و دانشجویی
در سال ۷۳ که خودروی پراید در ایران با تیراژ حدود ۱۵۰۰ دستگاه تولید شد حدود ۲۴ هزار دستگاه پیکان ایران به بازار عرضه شد. سال بعد به واسطه استقبال بالایی که از خودروی کرهای پراید شد در سال ۷۵ و همزمان با حضور یک خودروساز کرهای دیگر در ایران یعنی دوو حدود ۲۳ هزار دستگاه پراید در ایران تولید شد در همان زمان پیکان همچنان با تولید ۷۷ هزار دستگاه در سال به رکورد پیش از انقلاب خود نزدیک میشد. بالاخره این رکورد پس از ۲۲ سال و با رسیدن به تیراژ ۱۱۰ هزار دستگاه پیکان در سال ۷۹ شکسته شد. در همین زمان مسئولان وزارت صنایع درصدد بودند تا خودرویی هم قیمت پیکان تولید کنند.
تلاش ژرمنها برای کاهش مصرف سوخت از طریق لاستیک
از اواسط سال ۱۳۸۵ تا دهه ۹۰ ایران به سختی میتوانست با دیگر کشورها مراودات تجاری داشته باشد. میتوان ادعا کرد که نیمه دوم دهه ۸۰، سالهای سختی برای صنعت خودرو ایران بود. با بررسی مسیر صنعت خودرو متوجه میشویم که تلاشها برای هر دو موضوع «واردات خودرو خارجی» و «تولید خودرو ملی» به موازات هم ادامه داشتند و تقریبا در یک زمان به ثمر رسیدند.